vx800.coolcastle.com Forumindex vx800.coolcastle.com
Nederlands/Belgische VX800 Club

CalendarCalendar   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 
Coppermine 

Calendar
CalendarCalendar
Za Jan 20 2018
Zo Jan 21 2018
Ma Jan 22 2018
Di Jan 23 2018
Wo Jan 24 2018
Do Jan 25 2018
Vr Jan 26 2018
Het is nu Zo Jan 21, 2018 17:17
Tijden zijn in UTC + 1
 Forumindex » Vakantie, recreatie & toeren » Toertips
Toertochtje Groningen/Duitsland Toertochtje Groningen/Duitsland" size="small">
Moderators: Moderators
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Pagina 1 van 1 [2 Posts] Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
poetpoet

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2012 15:47    Onderwerp:   Toertochtje Groningen/Duitsland Reageren met citaat

Beste VX800 liefhebbers. Ik ben in mei 2012 mee geweest met een motor tourtocht door Groningen en Duitsland. Op zich een leuke tour, vanaf Groningen mooie landweggetjes gereden en leuke tussenstops gemaakt. Vanaf Groningen met de pont de oversteek gemaakt naar West Duitsland, leuke ervaring. In Duitsland vooral veel landerijen gezien en mooie grote velden. We hebben een overnachting gemaakt in Cloppenburg (Of all places) Vrij uitgestorven dorpje, niet veel te doen. Vervolgens zijn we weer de grens overgestoken naar Raalte, erg mooie omgeving, zeker voor herhaling vatbaar.

In het begin van de rit (Nog in NH)reed ik vanaf een bruggetje met een scherpe bocht naar links. ik wilde voor de bocht afremmen maar er gebeurde niets! Ik kwam op nogal een spectaculaire manier tot stilstand met gebruik makend van mijn achterrem. Achteraf bleek het dat een bout van mijn remklauw weg was geraakt, en die daardoor er slapjes bij hing.
Dit hebben we gelukkig nog tijdens de rit op kunnen lossen, iemand had een reserve bout bij zich en konden we ter plekke op maat slijpen in een werkplaats. Dit hele gebeuren heeft nogal een indruk bij mij achtergelaten met de wetenschap dat dit ook had kunnen gebeuren terwijl we op de afsluitdijk reden, de weersomstandigheden waren die dag ook bar slecht.

Dus ik heb een tijdje bewust even niet gereden en ben nu voorzichtig weer aan het opbouwen, dat is ook de reden dat ik even een tijd van de radar ben verdwenen en denk ik dat ik mij vast weer zal melden als het seizoen van 2013 gaat beginnen.

Nog wat impressies van de rit:

vertrek

Uitzicht Ijsselmeer

Cloppenburg

Lekker picknicken in de regen

Bezoek aan HD museum Raalte

Wachten op de pont bij Raalte

groetjes,
Erik
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
VX800NB

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2012 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Dan kun je je nu weer gaan voorbereiden op een nieuw seizoen voor 2013.
Duurt nog wel even maar tijd gaat snel, steeds sneller...............

Jos
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Pagina 1 van 1 [2 Posts] Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
 Forumindex » Vakantie, recreatie & toeren » Toertips
Ga naar: